Wyszukiwarka artykułów
Znaleziono 44 wyników dla frazy typ
Przesłanianie zmiennych w języku C++. Zasięg a dostęp do zmiennych.
Wprowadzenie W poprzedniej lekcji przedstawiłem Ci podstawowe zasady dotyczące zmiennych, zarówno globalnych jak i lokalnych. Nie wyjaśniłem jednak jeszcze wszystkiego odnośnie nazewnictwa zmiennych i współistnienia obok siebie zarówno zmiennych globalnych, jak i lokalnych oraz współistnienia ...
Referencja (typ referencyjny) w języku C++. Znaczenie referencji w programowaniu w C++.
Typy podstawowe a typy pochodne Do tej pory przedstawiłem Ci już wiele typów danych. Były to m.in. int, float, char. Wszystkie te typy danych to typy podstawowe. Dodatkowo znasz już typ struct, który jest typem złożonym, bowiem zawiera w ogólnym przypadku kilka pól typu podstawowego. Musisz ...
Wskaźniki (typ wskaźnikowy) - część pierwsza. Adresowanie komórek, operator wyłuskania.
Wprowadzenie Mam nadzieję, że dzięki poprzedniej lekcji, wiesz już doskonale czym jest referencja. Czas poznać kolejny typ - typ wskaźnikowy. Wskaźnik podobnie jak referencja jest typem pochodnym. I tu właściwie całe podobieństwo do referencji się kończy. Tak jak referencja jest ...
Wskaźniki (typ wskaźnikowy) - część druga. Inicjalizacja, zasady, stałe wskaźniki
potrzebne. Przejdźmy jednak do sprawcy całego zamieszania, czyli inicjalizacji. Schematycznie inicjalizacja wskaźnika wygląda następująco: typ *nazwaWskaznika = &nazwaZmiennej; Czy widzisz już problem albo coś dziwnego w powyższym zapisie? Jeśli nie, to przyjrzyj się jeszcze ...
Wskaźniki (typ wskaźnikowy) - część trzecia. Operacje na kilku wskaźnikach.
już przecież, że wskaźniki przechowują adresy), przypisać wartość wyłuskaną z drugiego wskaźnika, czyli zwykłą liczbę, w tym przypadku typu double (nie jest to adres). Oczywiście jest to nieprawidłowe, a już na pewno nie o to nam chodziło. Nie powinniśmy do adresu przypisywać zwykłej ...
Wskaźniki, referencje, typy proste. Porównanie typów prostych, typu wskaźnikowego i referencyjnego w języku C++
Wprowadzenie W tej lekcji postaram Ci się ułatwić zapamiętanie niektórych informacji o wskaźnikach, referencjach i typach prostych, poprzez ich zestawienie. Lekcja, mimo że trochę krótsza i w zasadzie bez żadnych nowości, powinna okazać się dla Ciebie pomocna i przydatna. Wierzę, ...
Literały, czyli stałe dosłowne w języku C++. Literały całkowite, zmiennopozycyjne, znakowe, napisowe i typu logicznego
programu, wszystkie literały możemy podzielić na literały całkowite, zmiennopozycyjne, znakowe i napisowe. Dodatkowo istnieją jeszcze literały typu logicznego. To co jest również charakterystyczne dla literałów to to, że podobnie jak zmienne w C++ są określonego typu, podobnie literały ...
Przekształcenia typów w języku C++. Awansowanie i rzutowanie w C++
szczęście, od następnej lekcji nie będę musiał już tego robić, bowiem mam nadzieję, że tutaj uda Ci się zrozumieć jak działają przekształcenia typów. Problem Przede wszystkim, aby uświadomić Ci jak ważne zagadnienie będziemy omawiać, przedstawiam poniżej program, który zawiera w ...
Algorytm: Porównanie wartości dwóch elementów
W tym artykule chciałbym przedstawić bardzo proste zagadnienie - jak porównać dwa elementy, aby stwierdzić który z nich jest większy lub ewentualnie, że oba są równe. Samo zagadnienie jest bardzo proste, jednak chciałbym zwrócić uwagę na kilka kwestii, które nie są wcale takie ...
Algorytm: Zamiana wartości dwóch elementów
Bardzo często w programach lub w bardziej skomplikowanych algorytmach wykorzystuje się algorytm zamiany wartości dwóch elementów. Mimo, że jest to również bardzo prosty problem, pragnę Ci go przedstawić, tym bardziej że istnieją dwa różne algorytmy. Sprecyzujmy warunki algorytmu: Dane: ...