Wyszukiwarka artykułów
Znaleziono 29 wyników dla frazy operator
Struktury - część 2 - tablice struktur w języku C++
lub 3. Funkcja rand losuje bowiem liczbę z bardzo dużego przedziału i aby otrzymać żądaną liczbę, należy dokonać dzielenia modulo za pomocą operatora %. W samym programie wprowadzimy założenie, że samochód może jeździć tak długo, jak ma uszkodzone co najwyżej jedno koło. Gdy ...
Przesłanianie zmiennych w języku C++. Zasięg a dostęp do zmiennych.
Wprowadzenie W poprzedniej lekcji przedstawiłem Ci podstawowe zasady dotyczące zmiennych, zarówno globalnych jak i lokalnych. Nie wyjaśniłem jednak jeszcze wszystkiego odnośnie nazewnictwa zmiennych i współistnienia obok siebie zarówno zmiennych globalnych, jak i lokalnych oraz współistnienia ...
Wskaźniki (typ wskaźnikowy) - część pierwsza. Adresowanie komórek, operator wyłuskania.
Wprowadzenie Mam nadzieję, że dzięki poprzedniej lekcji, wiesz już doskonale czym jest referencja. Czas poznać kolejny typ - typ wskaźnikowy. Wskaźnik podobnie jak referencja jest typem pochodnym. I tu właściwie całe podobieństwo do referencji się kończy. Tak jak referencja jest ...
Wskaźniki (typ wskaźnikowy) - część druga. Inicjalizacja, zasady, stałe wskaźniki
przechowują wyłącznie adresy zmiennych, na które wskazują, a żeby wydobyć faktyczną wartość zmiennej powiązanej ze wskaźnikiem, należy skorzystać z operatora wyłuskania. Co gorsza, jeśli takie osoby mają w programie dwie zmienne i jeden wskaźnik i w którymś miejscu programu chcą przestawić ...
Wskaźniki (typ wskaźnikowy) - część trzecia. Operacje na kilku wskaźnikach.
Wprowadzenie Mimo że przedstawiłem Ci już trochę informacji o wskaźnikach, to nadal tak naprawdę nie wiesz o nich zbyt wiele. W tej lekcji postaram Ci się zademonstrować kilka użytecznych zastosowań wskaźników i pokazać, w jaki sposób nie popełniać błędów, które nas mogą drogo ...
Wskaźniki, referencje, typy proste. Porównanie typów prostych, typu wskaźnikowego i referencyjnego w języku C++
Wprowadzenie W tej lekcji postaram Ci się ułatwić zapamiętanie niektórych informacji o wskaźnikach, referencjach i typach prostych, poprzez ich zestawienie. Lekcja, mimo że trochę krótsza i w zasadzie bez żadnych nowości, powinna okazać się dla Ciebie pomocna i przydatna. Wierzę, ...
Przekształcenia typów w języku C++. Awansowanie i rzutowanie w C++
Wprowadzenie Zagadnienie, które Ci przedstawię w tej lekcji jest bardzo ważne. Tak naprawdę we wszystkich dotychczasowych programach musiałem starać się unikać sytuacji, w których nie następowałyby niezrozumiałe na pierwszy rzut oka przekształcenia. Na szczęście, od następnej ...
Algorytm: Porównanie wartości dwóch elementów
kilka kwestii, które nie są wcale takie oczywiste. Sprecyzujmy warunki algorytmu: Dane: dwa elementy oznaczone dla wygody jako a oraz b, a także operator porównania tych elementów (jeden spośród: mniejszy niż, większy niż) Wynik: Informacja, który z elementów jest większy lub że oba ...
Algorytm: Zamiana wartości dwóch elementów
tym bardziej że istnieją dwa różne algorytmy. Sprecyzujmy warunki algorytmu: Dane: dwa elementy oznaczone dla wygody jako a oraz b, a także operator przypisania dla tych elementów (w drugim algorytmie dodatkowo operator dodawania elementów i operator odejmowania elementów) Wynik: Po ...
Algorytm: Wyszukiwanie elementu minimalnego (minimum) / maksymalnego (maksimum)
element maksymalny, również przeczytaj ten artykuł. Sprecyzujmy warunki algorytmu: Dane: n elementów oznaczonych x[1], x[2], x[3], ..., x[n] oraz operator mniejszy niż za pomocą którego będziemy porównywać elementy Wynik: Indeks (numer) pierwszego najmniejszego elementu spośród n podanych ...