Wyszukiwarka artykułów
Znaleziono 68 wyników dla frazy 1%' AND 4304=4304 AND '%'='
Operator warunkowy i instrukcja switch. Podejmowanie decyzji w języku C++
Wprowadzenie Podejmowanie decyzji w programach jest bardzo ważną kwestią. Niewątpliwie, gdyby nie możliwość podejmowania decyzji, tak naprawdę żadne programy by nie istniały, bowiem wówczas niemożliwe by było sprawdzenie, co użytkownik nacisnął albo jaką opcję wybrał. Ty ...
Typ logiczny i typ wyliczeniowy. Kolejne typy danych w języku C++
Wprowadzenie Znasz już podstawowe typy danych i operatory. W ostatnim czasie przedstawiłem Ci tablice, pętle i wiele różnych przydatnych instrukcji. W tej lekcji poznasz 2 kolejne typy danych, z czego jeden jest bardzo ważny i używasz go nieświadomie niemal przez cały czas trwania tego ...
Struktury - część 1 - grupowanie danych za pomocą struktur w języku C++
Wprowadzenie W zasadzie przedstawiłem Ci już wszystkie "zwyczajne" typy danych jakie występują w języku C++. Za pomocą poznanych typów danych możesz używać w swoich programach zarówno liczb, liter, jak i napisów, czyli w zasadzie mogłoby się wydawać, że wszystkiego, co może Ci być ...
Struktury - część 2 - tablice struktur w języku C++
Wprowadzenie W tej lekcji postaram Ci się przybliżyć struktury oraz przedstawić nieco bardziej zaawansowane sposoby ich użycia i definicji. Po raz kolejny pragnę zaznaczyć, że cały czas będę operował na uproszczonym modelu struktur, który działa zarówno w języku C, jak i C++. Tablice ...
Definicja, deklaracja, inicjalizacja - ważne pojęcia w języku C++
Wprowadzenie Ten rozdział będzie trochę nietypowy. Nie poznasz w nim w zasadzie żadnych nowych elementów języka C++. Rozdział ten ma na celu wyjaśnienie Ci pewnych pojęć, których znajomość będzie konieczna przy poznawaniu nowych elementów języka. Wielu z tych pojęć używałem ...
Zasięg zmiennych w języku C++. Zmienne globalne i zmienne lokalne.
Wprowadzenie Jeśli dokładnie śledzisz wszystkie przykłady zamieszczone w kursie, udało Ci się na pewno spostrzec, że wszystkim zmiennym w naszych programach nadawaliśmy unikalne nazwy. Inaczej mówiąc, nie zdarzyło się, aby dwie zmienne w programie miały taką samą nazwę. Nie ...
Przesłanianie zmiennych w języku C++. Zasięg a dostęp do zmiennych.
Wprowadzenie W poprzedniej lekcji przedstawiłem Ci podstawowe zasady dotyczące zmiennych, zarówno globalnych jak i lokalnych. Nie wyjaśniłem jednak jeszcze wszystkiego odnośnie nazewnictwa zmiennych i współistnienia obok siebie zarówno zmiennych globalnych, jak i lokalnych oraz współistnienia ...
Referencja (typ referencyjny) w języku C++. Znaczenie referencji w programowaniu w C++.
Typy podstawowe a typy pochodne Do tej pory przedstawiłem Ci już wiele typów danych. Były to m.in. int, float, char. Wszystkie te typy danych to typy podstawowe. Dodatkowo znasz już typ struct, który jest typem złożonym, bowiem zawiera w ogólnym przypadku kilka pól typu podstawowego. Musisz ...
Wskaźniki (typ wskaźnikowy) - część pierwsza. Adresowanie komórek, operator wyłuskania.
Wprowadzenie Mam nadzieję, że dzięki poprzedniej lekcji, wiesz już doskonale czym jest referencja. Czas poznać kolejny typ - typ wskaźnikowy. Wskaźnik podobnie jak referencja jest typem pochodnym. I tu właściwie całe podobieństwo do referencji się kończy. Tak jak referencja jest ...
Wskaźniki (typ wskaźnikowy) - część druga. Inicjalizacja, zasady, stałe wskaźniki
Wprowadzenie W tej lekcji przedstawię Ci kolejne zagadnienia związane ze wskaźnikami. Jeśli nie znasz poprzedniej lekcji, lepiej się z nią zapoznaj, bowiem przedstawione tutaj problemy i metody, będą bazowały niemal w całości na wiedzy z poprzedniej lekcji. Inicjalizacja wskaźnika Jak ...